Noi mssuri de integritate si eficientizare la ANAF Presedintele ANAF dispune modificarea raportului de serviciu pentru 9 functionari publici
30 de funcționari publici din conducerea instituției au fost înlocuiți.
Conducerea ANAF subliniazã cã eficiența și integritatea angajaților sunt prioritãți esențiale pentru îmbunãtãțirea performanței administrației fiscale și pentru crearea unei dinamici instituționale bazate pe eficiențã, predictibilitate și corectitudine. Prin urmare, decizia are ca scop relocarea personalului dintr-un mediu de lucru în care se înregistrau lipsa performanței și riscuri privind integritatea activitãții. În continuare, activitatea personalului relocat va fi monitorizatã din punctul de vedere al eficienței și integritãții în noile roluri, pentru o justã evaluare a performanței.
„Am dispus monitorizarea tuturor angajaților, în special a celor cu activitãți esențiale în domeniul controlului fiscal și al colectãrii, fiind vizate atât eficiența profesionalã, cât și prevenirea faptelor de corupție și de încãlcare a integritãții profesionale. Comportamentul profesional etic și performanța sunt obligatorii și nu sunt negociabile", a declarat Adrian Nicușor Nica, președintele Agenției Naționale de Administrare Fiscalã (ANAF).
Schimbãrile vin în contextul planului strategic al ANAF pentru perioada 2025-2028, prin care sunt vizate eficientizarea instituțiilor publice și reducerea cheltuielilor de funcționare a acestora, respectiv reducerea costului colectãrii.
ANAF își reconfirmã angajamentul de a reprezenta o instituție de încredere a statului român și va continua sã adopte toate deciziile necesare pentru a eficientiza colectarea veniturilor, a reduce costurile de funcționare și a crea un mediu de lucru bazat pe meritocrație și integritate.