Pagina principală · LIVE CAMERA CENTRU RESITA · Articole · Facebook Blog · Categorii de ştiri · Contactaşi-ne · Email -Admini · ARHIVA VIDEO Marşi, Octombrie 14, 2025
VIZTATORI UNICI
<Flag Counter
Browser Ip
IP address signature
name
Utilizatorii de servicii de comunicatii electronice trebuie informati la consumul integral al abonamentului si la depasirea lui cu 250 de lei
acces la internet dreptul de fi informati atunci cand consuma integral resursele incluse in abonament si cand acumuleaza costuri suplimentare de 250 lei (50 euro), fara TVA, peste valoarea acestuia.

ANCOM a impus furnizorilor aceste obligatii pentru a spori transparenta si pentru a le permite utilizatorilor sa isi controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicatii electronice.

Furnizorii de servicii de comunicatii electronice au obligatia legala de a informa utilizatorii in doua situatii critice de consum:

La epuizarea resurselor incluse in abonament – cand volumul de servicii (minute, SMS, date mobile etc.) inclus in planul tarifar este consumat in totalitate.
La atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (50 euro), fara TVA – atunci cand utilizatorii depasesc valoarea abonamentului si acumuleaza costuri suplimentare in cuantum de 250 lei (50 euro), fara TVA, furnizorii sunt obligati sa emita o notificare clara si prompta. In functie de politica comerciala a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include si costurile inregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adaugata.
Important! Aceste obligatii se aplica si utilizatorilor finali microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii nonprofit daca acestia nu au convenit in mod explicit sa renunte in tot sau in parte la aplicarea lor.

In cazul in care exista neclaritati cu privire la serviciile facturate, utilizatorii au posibilitatea de a consulta facturile detaliate, pe care furnizorii sunt obligati sa le remita la cerere. Acestea trebuie sa contina o serie de informatii minime, care sa permita identificarea serviciilor utilizate si a tarifelor percepute. Detalii despre factura detaliata sunt disponibile aici.

Ce, cum si unde se poate reclama

Daca aceste obligatii de informare nu sunt respectate, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

Atentie! Prevederile legale in vigoare nu abiliteaza ANCOM sa efectueze verificari cu privire la corectitudinea inregistrarii traficului de catre centrala operatorului.

In cazul in care furnizorii nu respecta clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii non-profit se pot adresa mediatorilor autorizati sau instantelor de judecata. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atributii cu privire la sanctionarea furnizorilor in astfel de situatii.
Comentarii
Nu există comentarii postate.
Postează un comentariu
Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.
Evaluări
Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nu au fost postate evaluări.
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă
HOROSCOP

8,241,033 vizite unice
Cyclic by Fusion-Themes
Provided by Php-fusion V7 Themes | Freethemes4all.com

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.