Pagina principală · LIVE CAMERA CENTRU RESITA · Articole · Facebook Blog · Categorii de ştiri · Contactați-ne · Email -Admini · ARHIVA VIDEO Marți, Octombrie 14, 2025
VIZTATORI UNICI
<Flag Counter
Browser Ip
IP address signature
name
Rezultatele activitatilor desfăsurate de politistii cărăseni în primele 7 luni din acest an
scăzut aproape 18%, iar cele de altă natură cu peste 29 %

Astfel, au fost înregistrate cu peste 16% mai puține infracțiuni contra patrimoniului, dintre care cu peste 21% mai puține furturi și cu 57% mai puține tâlhării, respectiv 454 furturi și 3 tâlhării.
Infracțiunile stradale au scăzut cu peste 13% fiind înregistrate 318 de infracțiuni stradale.
A scăzut de asemenea numărul infracțiunilor sesizate în unități școlare sau zone adiacente, cu 60 %, fiind înregistrate 10 astfel de fapte.

Numărul infracțiunilor în domeniul protecției animalelor a scăzut cu aproape 18%, fiind înregistrate 14 fapte, în schimb a crescut cu 44% numărul sancțiunilor contravenționale aplicate pentru abateri la legislația specifică protecției animalelor, fiind aplicate 81 de sancțiuni contravenționale.

Urmare a activităților desfășurate pe linia combaterii ilegalităților în domeniul silvic a fost confiscată cantitatea de 1.208,01 metri cubi de material lemnos și au fost înregistrate 79 infracțiuni prevăzute de Codul silvic și aplicate 299 de sancțiuni contravenționale conform Legii nr. 171/2010 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice.

În ceea ce privește prevenirea violenței domestice, domeniu prioritar la nivelul inspectoratului, polițiștii au continuat activitățile din competență, astfel că în primele 7 luni numărul infracțiunilor circumscrise Legii nr. 217 din 2003 pentru prevenirea și combaterea violenței domestice a scăzut cu peste 30%, fiind înregistrate 23 de infracțiuni.

Pentru protecția victimelor au fost emise cu peste 32% mai multe ordine de protecție provizorii, documente prin care au fost dispuse 98 de măsuri de protecție și 3 măsuri de obligare a agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere. În alte 2 situații a fost dispusă obligarea agresorului de a purta permanent un dispozitiv electronic de supraveghere ca urmare a unor măsuri dispuse prin ordine de protecție emise de instanță.

În cursul anului 2025 au fost organizate 10 acțiuni de amploare, în care au fost desfășurate 31 de percheziții domiciliare, din care 20 pe linie de investigare a criminalității economice, 4 pe linie de investigații criminale și 7 pe linie de arme, explozivi și substanțe periculoase.

În primele 7 luni ale anului 2025 au fost sesizate 223 de infracțiuni de natură economico-financiară, din care 59 din oficiu și s-a recuperat un prejudiciu de peste 40.000.000 de lei. Ca și exemplu semnificativ, în vara acestui an, polițiștii inspectoratului, în colaborare cu alte structuri, au indisponibilizat peste 25.000.000 de țigarete netimbrate, în urma a 9 percheziții domiciliare efectuate într-un dosar penal. Valoarea bunurilor ridicate în vederea confiscării s-a ridicat la peste 6.250.000 de euro, iar prejudiciul creat bugetului general consolidat al statului prin sustragerea de la plata accizelor în acest caz a fost de peste 19.550.000 lei.

Pentru ilegalități constatate la regimul armelor și al munițiilor, în anul 2025 au fost confiscate 42 de arme letale și neletale și peste 7.230 de bucăți de muniție.

În urma probatoriului administrat de organele de cercetare penală ale poliției judiciare, au fost dispuse măsuri preventive față de 49 de persoane.

Pentru reducerea riscului rutier pe drumurile publice și în contextul necesității atingerii obiectivelor stabilite la nivelul Poliției Române pe linie de siguranță rutieră, polițiștii Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin au desfășurat în mod permanent activități atât în ceea ce privește latura preventivă, de informare și conștientizare a participanților la trafic asupra adoptării unei conduite preventive, cât și pe linia combaterii și sancționării abaterilor de la normele rutiere.

În primele 7 luni din acest an, la nivelul județului Caraș-Severin, s-au înregistrat 185 de accidente rutiere, dintre care 29 accidente grave, în urma cărora 11 persoane au decedat, 27 au fost rănite grav și 221 rănite ușor.

Numărul persoanelor decedate este același ca și în anul precedent, numărul persoanelor rănite grav a crescut cu o persoană, iar cel al persoanelor rănite ușor a scăzut de la 226 la 221.

Principala cauză de producere a accidentelor în Caraș-Severin este viteza, sub cele două forme, viteza excesivă și cea neadaptată la condițiile de drum, 43 de accidente s-au produs pe fondul vitezei. Cele 43 de accidente s-au soldat cu decesul a 4 persoane, rănirea gravă a 11 persoane și rănirea ușoară a altor 54.

Neacordarea priorității de trecere vehiculelor a constituit a doua cauză a accidentelor rutiere înregistrate în acest an, în Caraș-Severin, respectiv 28 de accidente produse, soldate cu o persoană decedată, 4 persoane rănite grav și 35 de persoane rănite ușor.

Nerespectarea distanței între vehicule și alte preocupări de natură a distrage atenția au fost alte cauze generatoare de accidente rutiere cu victime pe drumurile publice din județ.

În ceea ce privește accidentele rutiere în care au fost implicați conducătorii de trotinete, numărul acestora a crescut în acest an, fiind înregistrate 6 accidente rutiere, cu 2 mai multe, în urma cărora 7 persoane au fost rănite ușor.

Pentru prevenirea și combaterea acestora, polițiștii au desfășurat în primele 7 luni, 1536 de acțiuni, dintre care 221 pentru combaterea nerespectării regimului legal de viteză, 177 pentru combaterea conducerii unui vehicul sub influența alcoolului, 172 pentru combaterea conducerii unui vehicul sub influența drogurilor, 158 privind nerespectarea regulilor de circulație de către pietoni și 187 pe linia nerespectării regulilor de circulație de către bicicliști și conducători de motociclete și trotinete electrice.

În cadrul acțiunilor desfășurate polițiștii au acționat inclusiv pentru prevenirea și combaterea conducerii sub influența substanțelor psihoactive, iar în urma testărilor efectuate cu dispozitivele drugtest și prelucrării mostrelor biologice recoltate cu această ocazie, I.M.L. Timișoara a confirmat prezența substanțelor psihoactive în organism în cazul a 48 de conducători de autovehicule.

În cadrul acestor activități, polițiștii au aplicat peste 35.200 de sancțiuni contravenționale la regimul circulației rutiere.

Cele mai multe, peste 12.000, au fost aplicate pentru nerespectarea regimului legal de viteză, 3720 pentru nepurtarea centurii de siguranță, alte 663 pentru depășiri neregulamentare și 508 pentru oprire sau staționare neregulamentară.

75 de participanți la trafic au fost sancționați contravențional pentru conducerea sub influența băuturilor alcoolice.

De asemenea, polițiștii au verificat dacă și ceilalți participanți la trafic respectă regulile de circulație, fiind aplicate sancțiuni contravenționale în cazul a 3699 de pietoni, 126 de conducători trotinete, 874 de bicicliști și 45 de motocicliști/mopediști.

În ceea ce privește faptele penale la regimul rutier, polițiștii au constatat în cele 7 luni, 362 de infracțiuni contra siguranței pe drumurile publice, dintre care 133 pentru conducerea unui vehicul fără permis de conducere, 95 pentru conducerea unui vehicul sub influența alcoolului, 49 pentru conducerea sub influența substanțelor psihoactive și 17 pentru refuzul sau sustragerea de la prelevarea de mostre biologice.

Premergător începerii noului an școlar, la nivelul inspectoratului au fost dispuse și efectuate activități de verificare a semnalizării rutiere orizontale și verticale din zona unităților de învățământ, sub aspectul conformității și vizibilității acestora, precum și activități de inventariere a microbuzelor școlare și de instruire a conducătorilor acestora, urmând a fi efectuate și activități de verificare în trafic a legalității circulației microbuzelor școlare, după începerea cursurilor în unitățile de învățământ.

Pe linie de resurse umane, la data de 31.07.2025 procentul de încadrare este de 74% cu un plus de 4% față de perioada similară a anului 2024. Procentul de încadrare al funcțiilor de ofițer și de agent este de 74%, în creștere față de anul trecut.

Au fost demarate proceduri de concurs pentru ocuparea a 32 de funcții de conducere vacante, 9 de ofițer și 23 de agent și sunt în derulare procedurile pentru ocuparea a 5 funcții de ofițer și 8 funcții de agent.

În această perioadă au încetat raporturile de serviciu prin pensionare 10 agenți și 4 ofițeri de poliție.

La data de 06.06.2025 au fost repartizați la Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin după absolvirea unităților de învățământ postliceal ale Ministerului Afacerilor Interne 36 agenți de poliție. Aceștia au fost numiți în funcții în cadrul structurilor de ordine publică (rural și urban) și rutieră ale unității.

La data de 29.07.2025 au fost repartizați la Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin 4 ofițeri de poliție absolvenți ai Academiei de Poliție „A. I. Cuza”. Aceștia au fost numiți în funcții la Compartimentul Juridic, Serviciului Arme Explozivi și Substanțe Periculoase, Serviciul de Investigarea a Criminalității Economice și la Biroul Investigații Criminale al Poliției municipiului Reșița.

În perioada următoare, imediat ce vom primi calendarul de admitere, va fi derulată procedura de recrutare a candidaților pentru admiterea la școlile de învățământ postliceal ale MAI.

Siguranța în mediul școlar reprezintă o prioritate permanentă la nivelul județului, toate activitățile desfășurate în această direcție fiind cuprinse în Planul Teritorial Cadru de Acțiune, în care sunt stabilite obiective și acțiuni pentru toate instituțiile ce au atribuții în acest domeniu.
În primele 7 luni ale anului 2025 structurile de poliție din cadrul inspectoratului au desfășurat 380 de activități cu caracter informativ preventiv – adresate elevilor, în parteneriat cu cadrele didactice și instituțiile cu responsabilități pe linia siguranței școlare. Temele abordate au inclus informații pe linie de prevenire a infracțiunilor comise cu violență, consum de droguri, prevenirea victimizării minorilor, respectarea regimului circulației rutiere și alte teme de interes. În cadrul activităților au fost implicați peste 6000 de beneficiari din 213 unități de învățământ.
În ceea ce privește infracționalitatea în zona școlilor, în anul școlar 2024-2025 au fost înregistrate 21 de evenimente în incinta și zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar, în scădere cu 16 evenimente față de anul școlar precedent. Dintre acestea, 17 au fost infracțiuni de lovire sau alte violențe, una de furt, una de agresiune sexuală, una de distrugere și un caz de port fără drept de obiecte periculoase. În toate situațiile, s-a intervenit prompt, au fost întocmite dosare penale, iar elevii implicați au fost consiliați în colaborare cu reprezentanții DGASPC.

Pe timpul vacanței de vară au fost derulate peste 20 de întâlniri interactive cu copiii și adolescenții, în cadrul cărora beneficiarii au fost informați cu privire la drepturile și obligațiile pe care le au în funcție de vârstă, conștientizarea rolurilor așteptărilor și comportamentelor dezirabile de acțiune în situații de violență școlară toate în Campania națională de prevenire „Dorințe îndeplinite la vârste potrivite”.

În anul școlar 2025 - 2026, în județul Caraș-Severin funcționează 397 de unități de învățământ preuniversitar, 215 în mediul urban și 182 în mediul rural.

Premergător începerii anului școlar 2025-2026, la nivelul Inspectoratului de Poliție Județean Caraș-Severin s-au organizat acțiuni pentru verificarea autovehiculelor destinate efectuării transportului școlar și a fost verificat modul de respectare a măsurilor de securitate fizică la nivelul unităților școlare.

Pentru desfășurarea unui an școlar în siguranță, Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin a luat următoarele măsuri:

• Asigurarea prezenței polițiștilor în zonele adiacente unităților de învățământ în vederea prevenirii și combaterii faptelor antisociale; precum și pentru afluirea și defluirea elevilor la și de la cursuri;

• Adaptarea dispozitivelor de menținere a ordinii și siguranței publice și a polițiștilor rutieri în raport de evoluția situației operative în vederea creșterii eficienței acestora în prevenirea și combaterea faptelor antisociale în zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar, dar și pentru prevenirea accidentelor rutiere, evitarea blocajelor și fluidizarea circulației rutiere;

• Organizarea de acțiuni de verificare a autovehiculelor destinate transportului școlar, atât în trafic, cât și în punctele de îmbarcare/debarcare elevi, în vederea asigurării unui climat de siguranță rutieră;

• Întocmirea de către polițiștii din cadrul Biroului Siguranța Școlară a rapoartelor de analiză post-cauzală a fiecărui incident și stabilirea unor direcții de acțiune în vederea prevenirii unor incidente similare;

• Menținerea nivelului ridicat de acțiune în cadrul activităților de control sistematic și prezență activă, în mediile și locurile din apropierea unităților de învățământ, în vederea prevenirii fenomenului de absenteism școlar;

• La nivelul fiecărei unități de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică, vor fi constituite grupuri de acțiune, având drept scop facilitarea comunicării în vederea adaptării măsurilor necesare pentru prevenirea și combaterea violenței și creșterea gradului de siguranță școlară, dar și identificarea elevilor aflați în situații de risc/vulnerabili, în cadrul întâlnirilor constituite la nivelul unităților de învățământ;

• Abordarea, în cadrul orelor de curs, a unor tematici de natură juridică, adaptate mediului școlar, prin care elevii să conștientizeze drepturile, obligațiile și consecințele faptelor ilegale;

• Desfășurarea de activități educative în cadrul programului ,,Școala Altfel”, având ca teme ,,Prevenirea și reducerea faptelor de violență, respectiv a consumului de droguri, alcool și tutun”.

• Inițierea de către Biroul Siguranța Școlară și derularea de activități informativ-preventive în cadrul Campaniei pentru prevenirea traficului și consumului de droguri în incinta unităților de învățământ preuniversitar, care va fi desfășurată pe parcursul întregului an școlar 2025 - 2026 și va avea drept scop creșterea gradului de informare, conștientizarea și sensibilizarea elevilor și a cadrelor didactice cu privire la riscurile asociate consumului și traficului de substanțe psihoactive.

• Inițierea de către Biroul Siguranța Școlară și derularea de activități în cadrul Campaniei pentru prevenirea consumului produselor din tutun și a produselor conexe, a băuturilor energizante și a alcoolului, în rândul minorilor, în colaborare cu de Direcția de Sănătate Publică Caraș-Severin, Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin care se va desfășura pe parcursul întregului an școlar 2025 – 2026 și are drept scop creșterea nivelului de informare a agenților economici din cadrul societăților comerciale care au ca domeniu de activitate comerț cu amănuntul care își desfășoară activitatea în zona adiacentă unităților de învățământ cu privire la obligațiile ce le revin în conformitate cu prevederile actelor normative incidente, și desfășurarea de activități informativ-preventive;

• Derularea unor acțiuni în sistem integrat în parteneriat cu instituțiile semnatare ale Planului Teritorial Cadru de Acțiune pentru Siguranța Școlară în vederea consolidării climatului de siguranță în incinta și zona adiacentă școlilor de pe raza județului Caraș-Severin.

Pe parcursul acestui an școlar vor fi continuate activitățile informativ-educative în baza Programului siguranța minorilor în unitățile de învățământ de pe raza județului Caraș-Severin în 2025.

Încă din prima zi de școală polițiștii vor fi prezenți alături de elevi, profesori și părinți în unitățile de învățământ și în zona adiacentă acestora, pentru a se asigura că anul școlar va debuta în condiții de siguranță și fără incidente grave, în Caraș-Severin.

Siguranța copiilor noștri depinde de implicarea fiecăruia dintre factorii responsabili în acest proces, iar parteneriatul familie-școală-instituții responsabile cu protecția copilului, ordine și siguranță publică și antidrog este esențial în dezvoltarea și menținerea unui mediu sănătos și sigur, pentru copii și tineri.

Întreaga activitate a structurilor inspectoratului este coordonată și organizată în direcția îndeplinirii în continuarea a obiectivelor stabilite la nivelul instituției și implicit, pentru creșterea gradului de siguranță pentru cetățeni prin protejarea persoanelor, a patrimoniului, creșterea siguranței stradale și a siguranței în unitățile de învățământ.
Comentarii
Nu există comentarii postate.
Postează un comentariu
Te rog conectează-te pentru a posta un comentariu.
Evaluări
Evaluarea este disponibilă doar membrilor.

Te rog conectează-te sau înregistrează-te pentru a vota.

Nu au fost postate evaluări.
Conectare
Utilizator

Parolă



Încă nu eşti membru?
Înregistrează-te

Ţi-ai uitat parola?
Solicită una nouă
HOROSCOP

8,241,033 vizite unice
Cyclic by Fusion-Themes
Provided by Php-fusion V7 Themes | Freethemes4all.com

Powered by PHP-Fusion copyright © 2002 - 2025 by Nick Jones.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.