MAE a lansat proiectul 'Centru de contact și suport al cetățenilor români din străinătate'
Administrative 2007-2013 — Axa Prioritară 2: Îmbunătățirea calității și eficienței furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare.
Proiectul constă în înființarea unui centru unic de contact și suport pentru cetățenii români din străinătate în cadrul căruia va fi implementat un sistem informatic integrat de tip Call Center, care va permite preluarea într-un mod unitar a cererilor de servicii consulare, pe diverse canale de comunicare. Centrul va permite creșterea vitezei de răspuns la solicitările primite din partea cetățenilor, precum și prioritizarea problemelor semnalate.
Proiectul va integra următoarele servicii într-un unic punct de contact:
preluarea într-un mod unitar a cererilor cetățenilor referitoare la cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetățenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluționării cererilor acestora;
clasificarea și tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare;
oferirea de informații specifice în cadrul site-ului centrului de contact;
transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe email, telefon) către cetățeni, acolo unde este posibil.
Proiectul se adresează celor peste 3 milioane de cetățeni români (grup țintă) care și-au stabilit domiciliul ori se află temporar în străinătate, precum și unui număr de cel puțin 500 de lucrători consulari din cadrul MAE, consuli și funcționari consulari, care vor utiliza platforma implementată.
Secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a afirmat că 'necesitatea realizării acestui proiect se datorează numărului în creștere al cetățenilor români care s-au stabilit sau se deplasează în străinătate în scop turistic, lucrativ sau la studii, insuficienței resurselor umane de care dispune MAE în materie consulară, precum și problemelor care survin din cauza faptului că o parte dintre cetățenii români care se află în străinătate nu cunosc sistemul juridic din țara de reședință/destinație'.
Centrul de contact și suport al cetățenilor români din străinătate va funcționa non-stop și va permite acestora să adreseze MAE întrebări referitoare la probleme consulare. Totodată, prin acest proiect cetățenii români vor primi informațiile de care au nevoie înainte să meargă la ghișeele din secțiile consulare.
'Prin implementarea acestui proiect, serviciile consulare vor fi prestate într-un mod mai rapid și mai eficient, dând astfel posibilitatea personalului consular să aloce mai mult timp și altor îndatoriri, un exemplu fiind supravegherea respectării drepturilor cetățenilor români care îndeplinesc pedepse privative de libertate', a mai subliniat Sorin Moise.
Secretarul general al MAE a declarat faptul că proiectul lansat astăzi face parte din strategia MAE de îmbunătățire a serviciilor consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe și alinierea acestora la standarde europene și Schengen. Proiectul lansat astăzi și proiectul 'E-VIZA — portal electronic pentru facilitarea procesului de obținere a vizelor', care se derulează în aceeași perioadă, vor alcătui un sistem de servicii consulare la standardele cele mai înalte atât pentru cetățenii români, dar și pentru cetățenii străini care doresc să obțină vize de România.
Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a subliniat faptul că sistemul informatic implementat va fi flexibil și va permite ajustarea parametrilor acestuia în funcție de realitățile constatate. Totodată, la momentul operaționalizării proiectului 'Centru de contact și suport al cetățenilor români din străinătate' cât și al proiectului 'E-Viza', rețeaua consulară a României, prin intermediul sistemului informatic integrat consular, se va plasa printre cele mai moderne servicii consulare europene.
Sistemul informatic implementat va consta în servicii tip Portal, servicii tip Call Center, servicii de gestiune a cazurilor pe sistem CRM și servicii de analiză și raportare statistică.
Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 10 luni și urmează să fie finalizat în cursul iunie 2014. Va fi implementat de un consorțiu de firme format din Quality Business Solutions (lider de asociere), S&T ROMANIA S.R.L. (asociat), Novensys Dynamics (asociat), SIVECO ROMANIA S.A. (asociat), cu susținerea ICCO Electronics.
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de 17.612.385 lei, din care 14.970.527,25 lei — valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European și 2.641.857,75 lei — cofinanțarea eligibilă a beneficiarului.
La eveniment au participat reprezentanți ai instituțiilor publice din administrația publică centrală, ai Autorității de Management pentru Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative și ai grupului țintă al proiectului.
Sursa: Ministerul Afacerilor Externe
Publicat de Irina M.C.